سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از قدر پرسیدند ، فرمود : ] راهى است تیره آن را مپیمایید و دریایى است ژرف بدان در میائید ، و راز خداست براى گشودنش خود را مفرسایید . [نهج البلاغه]
میوه ها - گیاه درمانی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • ما دو برادریم یکى بنام آلبالو و یکى بنام گیلاس .
    براى چاقها نعمت بزرگى هستم .
    در هسته و دمم خواص بسیارى هست
    ماسک برادرم گیلاس براى زیبایان بسیار مفید است
    ما دو برادر هستیم یکى به نام آلبالو و دیگرى گیلاس و از ترکیبمان آلبالو گیلاس به عمل آمده است . به من آلوبالو و آلو بو على هم گفته اند. رنگ من سرخ است ولى برادرانم گیلاس به رنگهاى صورتى سرخ - زرد و سیاه ظاهر شده اند. طعم من ترش و برادرانم شیرین و گاهى میخوش مى باشند همه ما برادران سرشار از ویتامین هاى آ - ب - د - و ث هستیم موادى مانند منیزیم - کلسیم و آهن زیاد داریم و کمى هم داراى سدیم و پتاسیم و روى و فسفر مى باشیم . ترشى خون را پائین مى آوریم . ادرار را زیاد مى کنیم و براى مبتلایان به نقرس - رماتیسم و مفاصل شراین غذاى مفیدى هستیم .
    برادرم گیلاس سینه را نرم مى کند. معده را ضد عفونى مى نماید. و تخمیر معده را از بین مى برد و از این رو یبوست را معالجه مى کند و اسهال مخصوصا اسهال خونى را شفا مى بخشد، و بسیار سهل الهضم است . براى مبتلایان به مرض چاقى یک غذاى ایده آل است و مبتلایان و کسانى که مى خواهند لاغر شوند مى توانند گیلاس را قبل از غذا میل نمایند. زیرا خوردن گیلاس قبل از غذا شخص را سیر مى کند و جلوى اشتها را مى گیرد و در عین حال او را چاق نمى نماید و این ، به علت آن است که قند گیلاس با قند انگور متفاوت است و روى همین اصل ، براى مبتلایان به مرض قند بسیار نافع بوده و خوردنش ضررى ندارد، هیچوقت گیلاس را بعد از غذا و سر سیرى نخورید. زیرا معده را سنگین و ایجاد تخامه مى نماید.
    من خودم صفرابر خوبى هستم ، قى و اسهال صفراوى را درمان مى کنم . عطش و التهاب را کم مى کنم و دوست معده و کبد هستم - میوه ى خشک شده من کمى قابض است .
    چنانچه مغز هسته مرا گرفته با یک دهم وزنش ، رازیانه جوشانده ، و میل نمایید، سنگهاى کلیه و مثانه را از بین میبرد.
    صمغ درخت من و برادرانم سینه را نرم مى کند و رنگ رخسار را باز کرده ، قلب را جلا مى دهد. براى درمان سرفه بهتر است که صمغ را گرفته با آب سرد میل نمایید.
    یکى دیگر از مزایاى برادرم گیلاس آن است که دم کرده دم آن ادرار را زیاد مى کند و این خاصیت او شهرت جهانى دارد.
    جوشانده برگ گیلاس در شیر ملین است .
    ماسک زیبایى که با گوشت گیلاس تهیه مى شود، پوست را نرم و رنگ رخسار را باز مى نماید و براى این کار بهتر است که از گیلاسهاى درشت خراسانى استفاده کنید و گوشت آنها را روى صورت بمالید و بگذارید مدتى بماند.
    گیلاسهاى خراسانى که در قشم و میگون کاشته شده و از آب رودخانه شمشک سیراب مى شوند، فسفر بیشترى دارند و روى این اصل در مقابل آفات نباتى قدرت مبارزه بیشترى دارند و خوردن آنها مغز را تقویت مى نماید. و در اینجا بد نیست بدانید که بزرگترین معدن فسفر دنیا در شمشک قرار دارد.

    غدیر



    احسان ::: دوشنبه 85/8/22::: ساعت 6:27 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت: خواص گیاهان

    من ملین ، مسکن و ضد تشنگى هستم .
    جوشانده گل من کرم معده و کرم کدو را دفع مى کند.
    در هسته ام خواص بسیارى نهفته .
    جویدن مغز هسته ام براى لثه و استحکام آن مفید است ادامه مطلب...

    احسان ::: پنج شنبه 85/8/18::: ساعت 11:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت: خواص گیاهان

       1   2      >
    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    کل بازدید :87545

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    میوه ها - گیاه درمانی

    >>لینک دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<