سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفریده را فرمان بردن نشاید آنجا که نافرمانى آفریننده لازم آید . [نهج البلاغه]
زمستان 1385 - گیاه درمانی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • من هسته ى خرما هستم ، جوشانده ى من جهت سنگ کلیه و مثانه مفید است . آرد من اسهال مزمن را درمان مى کند و از شکم روش جلوگیرى مى نماید، مخصوصا تنقیه حریره ى آن ، پاشیدن این آرد روى زخمهاى چرکى ، سبب خشک کردن آنها است . جوشانده ى آرد من بطور شستشو و زخمهاى چرکى را درمان مى کند و شستن چشم با آن از ریزش اشک و فشار چشم جلوگیرى مى نماید.

     

    غدیر



    احسان ::: جمعه 85/11/13::: ساعت 6:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت: خواص گیاهان

    مرحله ششم میوه درخت خرما خرماى تازه است که اعراب به آن رطب گویند و چون در روى درخت یا در آفتاب خشک شوم ، به آن خرماى خشک و اعراب به آن ((تمر)) گویند، نسبت رطب به تمر نسبت انگور به کشمش است . ما کثیرالغذا و خونساز هستیم ، براى اشخاص ضعیف المزاج - لاغر - فالج و لقوه اى مفید مى باشم . سرشار از ویتامین هاى آ - ب و اى هستیمادامه مطلب...

    احسان ::: جمعه 85/11/13::: ساعت 6:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت: خواص گیاهان

    من مرحله پنجم میوه خرما هستم . فارسى من ((خرماى سنگ شکن (( است . اهالى شیراز به من ((قسبک (( و اعراب به من ((قسب (( گویند. من خرماى خشک نرسیده هستم که هنوز کاملا نرم و شیرین نشده ام و رنگم زرد تیره است . مسکن عطش و قطع کننده اسهال بوده و قدرت غذایى زیادى ندارم و بقیه ى خواص خرما در من جمع است و کمى دیر هضم مى باشم .



    احسان ::: شنبه 85/11/7::: ساعت 6:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت: خواص گیاهان

    در مرحله سوم به ما ((اخلال (( و در مرحله چهارم ((بسر(( گویند و فارسى ما خرما خرک است . مقوى معده و بالا برنده ى حرارت بدن هستیم . از شکم روش و خونریزى آن جلوگیرى مى کنیم و براى بواسیر تجویز شده ایم .
    جویدن ما لثه را محکم مى کند و از امراض عفونى لثه و دندان جلوگیرى مى نماید. دیر هضم و مولد باد و خلط هستیم - مخصوصا اگر میوه درخت خرما در اثر فصل سرما در این مراحل مانده باشد. از شکم روش جلوگیرى کرده و تولید یبوست مى کند.



    احسان ::: چهارشنبه 85/11/4::: ساعت 6:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت: خواص گیاهان

    من میوه سبز نرسیده ى خرما هستم . رنگ من سبز و مزه ام گس است . من به شرطى شیرین مى شوم و پا به مراحل بعدى مى گذارم که مرا تلقیح کرده باشند. یعنى از دانه هاى شکوفه ى نر گرفته و در وسط شکوفه ى ماده گذاشته باشند و الا نرک بوده و قبل از رسیدن گندیده و از بین میروم . شما مى توانید با این نرک ها ترشى و مربا بسازید و از منافع آن و طعم لذیذى که پیدا مى کند استفاده کنید. من داراى عطر مخصوص و ویتامین هاى ((ث (( و ((اى (( هستم و مقدار زیادى تانن دارم . از دوستان کبد بوده ، از خونریزى لثه و معده جلوگیرى مى کنم . قى و اسهال را درمان مى نمایم و خونریزى رحم را قطع مى کنم . ضماد من ضد جراحات ، خوشبو کننده ى عرق بدن بوده و از عرق کردن زیاد جلوگیرى مى نماید. جویدن من مقوى لثه بوده و نوشیدن جوشانده ى من براى درمان جذام توصیه شده است . من براى ریه و سینه خوب نیستم و تولید خلط مى نمایم . من یکى از ترکیبات مواد خوشبوکننده هستم و چون مرا با آبغوره بجوشانند تا غلیظ شوم و آنرا در چشم سرمه نمایند، جهت معالجه تراخم و آبریزش چشم و سرخى پلک آن مفید مى باشم .



    احسان ::: یکشنبه 85/11/1::: ساعت 6:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت: خواص گیاهان

    من مغز شکوفه ى درخت خرما هستم که پس از شکفتن کفرى از آن خارج مى شوم . به شکل پشمک بوده و دانه هایى کوچکتر از گندم دارم . به این دانه ها در فارسى غوره خرما و به گرد آن کش و عده اى پنیر خرما گویند و عربى آن ((دقیق النخل (( است . من مقوى معده و جمع کننده ى آن هستم . حرارت و التهاب خون را تسکین مى دهم و از فشار آن مى کاهم و خوردن من به قدر سه گرم و نیم تشنگى را برطرف مى سازد و براى جلوگیرى از خونریزى مخصوصا خونریزى ریوى نافع است . من دیر هضم مى باشم ، و زیاده روى در خوردن من باعث قولنج و ایجاد سنگ کلیه است . گرد سفید من که به آن کش یا پنیر گویند، محرک شهوت مردان و زنان است . در خوزستان گلاب مرا جهت تقویت غرایز جسمانى مى نوشند.



    احسان ::: شنبه 85/10/30::: ساعت 6:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت: خواص گیاهان

    من پوست شکوفه خرماى نر هستم . فارسى من غنچه خرما است و اهالى شیراز به من ((نارونه (( گویند. من وقتى کهنه شوم ، رنگم سرخ مى شود و خواص خود را از دست مى دهم - من مقوى جسم و روح هستم و قلب و دماغ را جلا مى دهم و از دوستان کبد مى باشم . کوبیده ى من قابض اسهال است ، مالیدن آن به دندان باعث تقویت لثه مى شود و از پیوره و چرک و خون جلوگیرى مى کند، مقدار خوراک من ده گرم است که به صورت جوشانده و گرد مى توان از من استفاده کرد و چون نیم کیلو کوبیده مرا در یک لیتر آب بجوشانید تا نصف شود بعد هموزن آن شکر افزوده ، به قوام آورند معجونى بدست مى آید که جهت تقویت معده و ثقل سرد و مسمومیت غذایى نافع است و عرق من که مانند گلاب گرفته مى شود، با عطر خوبى که دارد قابض و مقوى شکم بوده و اسهال و پیچش معده را تسکین مى دهد و روغن من ، که پس از رسیدن با مواد وسط آن نیم کوب کرده با مساوى آن روغن زیتون مخلوط نموده ، سه چهار روز، روزى چند بار آنرا به هم زده و یکنواخت سازند داروى خوبى براى زخم معده و سر درد است و مالیدن آن مقوى مو بوده و از ریزش آن جلوگیرى مى کند.

    غدیر



    احسان ::: جمعه 85/10/29::: ساعت 6:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت: خواص گیاهان

    من در هر مرحله ، از شکوفه تا رسیدن ، داراى خواص گوناگون هستم .
    شکوفه ى من مقوى جسم و روح است .
    گل من پس از شکفتن التهاب خون را تسکین مى دهد
    و خودم براى امراض عفونى مفید بوده ، قوه بینایى ، شنوایى ، درد مفاصل و سیاتیک را درمان مى نمایم .
    در من هزاران خاصیت وجود دارد که یکى از آن ها، دشمنى و مبارزه با سرطان است ! ادامه مطلب...

    احسان ::: سه شنبه 85/10/26::: ساعت 6:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت: خواص گیاهان

    من ((دانه ى به (( هستم و بیشتر از انواع جنگلى آن بدست مى آیم ، لعاب من در نرم کردن سینه و درمان سرفه شهرت زیاد دارد. معده را نرم مى کنم ، بدون آن که بعدا تولید یبوست مى نمایم . لعاب من گلو را نرم مى کند - سرفه خشک را آسان مى نماید. حرارت معده و تب را تسکین مى دهد سوزش ‍ دهان و زبان را درمان مى کند و یبوست را برطرف مى نماید صاحب ((ذخیره (( نوشته است که به دانه با داشتن لعاب مضر معده نیست و این خاصیت را از گوشت به در اثر هم نشینى گرفته است .
    لعاب من جهت آفتاب زدگى و سوختن با آتش و دفع ضرر تابش آفتاب نافع است . شما که به دریا مى روید، قبلا پوست خود را با لعاب من نرم کنید تا از آفتاب زدگى جلوگیرى نمایید. جویدن من کندى دندان را برطرف مى کند. مغز من شهوت را زیاد مى کند و موافق اعضاى تنفس است و مقدار خوراک من ده گرم و لعاب من پنجاه گرم است . لعاب من در عطرسازى مصرف مى شود.

     

    غدیر



    احسان ::: دوشنبه 85/10/11::: ساعت 7:50 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت: خواص گیاهان

       1   2      >
    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 5
    کل بازدید :87710

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    زمستان 1385 - گیاه درمانی

    >>لینک دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<